Objednávateľ: Trnavský samosprávny kraj
Koryto rieky Moravy a inundačné územie povodňovej vody rieky vytvára koridor lemovaný
ochrannými hrádzami po oboch stranách a po celej dĺžke rieky Moravy. Predmetom štúdie je
návrh cyklotrasy v úseku kde rieka preteká územím SR a TTSK, celkovej dĺžky 47,694 km v osi
cyklotrasy. Začiatočný bod je na hranici BSK/TTSK, hranica k.ú. obcí Závod resp. Moravský Sv.
Ján, koncový bod je prístavisko na Baťovom kanáli v k.ú. Skalice.
Cieľom štúdie uskutočniteľnosti Moravskej cyklotrasy bolo preskúmanie možností vedenia
cyklotrasy po ľavostrannej hrádzi rieky Moravy, alebo územím na vzdušnej strane hrádze. Pod
hrádzou na vzdušnej strane sa obyčajne nachádzajú poľné cesty, na obsluhu územia pre
poľnohospodárske využitie, ale spravidla spájajú hrádzu s cestami I., II. alebo III. triedy alebo s
miestnymi komunikáciami. Osobitné miesta sú lokality, kde dopravné stavby cesty, železnice
alebo inžinierske siete - technologické vedenia (potrubia plynovodu, teplovodu) mostnými
objektmi minimálne medzi hrádzami a viac preklenujú inundačné územie rieky, alebo aj časť
územia za hrádzou.
https://matig.sk/index.php/referencie/8-projektovanie-dopravnych-stavieb/14-studia-uskutocnitelnosti-moravskej-cyklotrasy#sigProIde30caaab7c